برای دانلود روی لینک دانلود راست کلیک کرده و ذخیره و یا بارگیری پیوند را بزنید

دانلود کتاب جمهوری مقدس نوشته محمد قوچانی در بوکیها

درباره کتاب : تاریخ جمهوری اسلامی ، متنی نه تنها برای بازکاوی خاطره قدرت ، که جهت مطالعه تجربه حاکمیت یک ایدئولوژی است .
ایدئولوژی جمهوری اسلامی ، گرچه طی بیست سال ، گونه های متفاوتی از گرایشهای سیاسی ، جهت گیری های اجتماعی و رجال حکومتی را تجربه کرده است اما ، بنیادی ثابت و سرشتی واحد داشته است .
بنیاد این نظام سیاسی بر پایه آمیزه سنت و انقلاب ، شکل گرفته است … پناه بردن به تاریخ ، گذشته از رهایی از عواقب نقد قدرت ، سبب دستیابی به بنیان این پروژه نیز می شود .
این کتاب, حاوی مقالات متنوعی است که ‘محمد قوچانی ‘به مناسبت‌های مختلف در روزنامه‌ها, مجلات و نشریات مختلف نوشته است .کتاب در چهار فصل تنظیم شده است که عبارت‌اند از’ :بازگشت به گذشته’, ‘رجال جمهوری اسلامی’, ‘انقلابی که صادر نشد ‘و ‘خاطره قدرت .
‘اولین مقاله کتاب مربوط می‌شود به ‘آنانی که رئیس جمهور شدند و آنانی که رئیس جمهور نشدند ‘و آخرین مقاله کتاب درباره لائیک‌هایی است که فرار کرده‌اند .موضوعات کتاب صرفا به جریانات ایران مربوط نمی‌شود .
پاره‌ای از مقالات به جریانات برون مرزی اختصاص یافته است .نویسنده در این کتاب از اعترافات اپوزیسیون در تلویزیون, آقازاده‌ها, تاریخ‌نگاری مستقل چپ ایران, و خط سوم در جای جای کتاب بحث کرده است .
وی در ‘مقاله فیدل کاسترو بیست سال دیر به ایران آمد ‘می‌گوید :کاسترو دیر آمد .چریک‌ها مرده‌اند و چریک‌گرایی هم مرده است . اکنون آن که به استقبال او می‌آید سید محمد خاتمی است :یک اصلاح‌طلب.



 

 

دیدگاه کاربران
  • احسان 29 مهر 1400 / 14:24

    لینک دانلود ارور میدهد.

    • bookman 29 مهر 1400 / 22:17

      درود بر شما
      لینک دانلود اصلاح شد

      سپاس از شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان