برای دانلود روی لینک دانلود راست کلیک کرده و ذخیره و یا بارگیری پیوند را بزنید

کتاب کورش کبیر در آثار هنری اروپاییان نوشته دکتر غلامعلی همایون

درباره کتاب :

مهم‌ترین مسئله کشمکش میان شرق و غرب همواره مسئله «برتری تمدن‌ها» بوده است. به‌گونه‌ای که بسیاری از محققین غربی، تمدن امروز غرب را حاصل بلامنازع تمدن‌های رومی و یونانی می‌دانند. آن‌ها برای اثبات این مسئله هرگونه تحریف و دست‌برد‌زدن به حقایق تاریخی را بر خود مجاز می‌دانند! این دروغ‌پردازی‌ در میان اروپاییان رییشه در تاریخ دارد و حتی در میان کهن‌ترین مورخین یونانی نیز افرادی را داشته‌ایم که به وضوح، شکست‌های نظامی را تحریف کرده و به صورت پیروزی نوشته‌اند!

اما جدا از این دروغ‌پردازی‌های غربیان، خقیقت آن است که بزرگ‌ترین فرهنگ تاریخ بشریت در شرق و در ایران‌زمین شکل گرفت. این فرهنگ به اندازه‌ای وسیع و عمیق بود که به سوی غرب نیز حرکت کرد و تقریبا تمام رسوم و مناسک غربی مسیحیان امروزین، ریشه در فرهنگ‌های مهرپرستی و مانوی دارد که هر دو از ایران به روم و اروپا خود را رساندند و چندین قرن حاکم مطلق اروپا بودند.

از این موارد که بگذریم، بزرگ‌ترین و دادگرترین پادشاه تمام عالم به گواه تقریبا تمام پژوهشگران تاریخ، کوروش کبیر است. اما غربیان آن اندازه که با دروغ‌پردازی کوشیده‌اند تا شخصیت‌های منحط، خون‌ریز و پلشت افرادی مانند اسکندر مقدونی را منزه سازند، از کوروش که اسوه و اسطوره عدالت و انسانیت بود کمتر نوشته‌اند. نویسنده در این کتاب به سراغ آثار قدیمی غربیان رفته و کوشیده است تا در میان اسناد و منابع باستانی یونانی و رومی، شخصیت ویژه کوروش را بازشناسی کند و به بیان ساده‌تر، با استناد به اسناد خود غربیان، شخصیت بی‌نظیر و شگفت‌انگیز کوروش بزرگ را تعریف نماید.



دیدگاه کاربران
  • احسان 24 مهر 1400 / 18:55

    لینک دانلود ارور ۴۰۴ میدهد.

    • bookman 24 مهر 1400 / 20:50

      درود بر شما
      اصلاح شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان