برای دانلود روی لینک دانلود راست کلیک کرده و ذخیره و یا بارگیری پیوند را بزنید

کتاب ماجراهای شرلوک هلمز نوشته کانن دویل

درباره کتاب :

سر آرتور کانن دویل (۲۲ مه ۱۸۵۹ – ۷ ژوئیه ۱۹۳۰) نویسنده و پزشک انگلیسی بود که شخصیت شرلوک هولمز را در سال ۱۸۸۷ خلق کرد . دویل چهار رمان و بیش از پنجاه و شش داستان کوتاه درباره ی هولمز و دکتر واتسون نوشته شده است. داستان های شرلوک هولمز عموما نقاط عطفی در زمینه داستان های جنایی محسوب می شوند. شرلوک هولمز احتمالا مشهورترین کارآگاه داستانی تمام دوران است. ماجراهای شرلوک هولمز و واتسون امروز به همان سرگرم کننده و جذاب است که در اواخر قرن گذشته برای خوانندگان بود.
کتاب حاضر شامل هفت داستان کوتاه از بیش از ۵۶ داستان کوتاه درباره ی ماجراهای شرلوک هولمز است. این داستان ها عبارتند از: «ماجرای عینک دور طلایی»، «ماجرای مدرسه پرایوری»، «ماجراهای چارلز آگوستوس میلورتون»، «ماجرای پیتر سیاه»، «ماجرای سه چهارم گمشده»، «ماجرای کاخ آبی گرنج» و «ماجرای دومین لکه».
در این داستان ها هم شرلوک هولمز و دستیار وی دکتر واتسون با انواع خیانت ، قتل و جنایات ابتکار آمیز دست و پنجه نرم می کنند. اما هیچ موردی برای قدرت منحصر به فرد این کارآگاه جاودانه و دستیارش بیش از حد چالش برانگیز نیست.

دویل نویسنده پرکاری بود. به غیر از داستانهای هولمز ، آثار او شامل داستانهای تخیلی و علمی تخیلی درباره استاد چلنجر و داستانهای طنزآمیز درباره سرباز ناپلئونی سرتیپ جرارد و همچنین نمایشنامه ها ، عاشقانه ها ، شعرها ، داستان های غیر داستانی و تاریخی است.



ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان