برای دانلود روی لینک دانلود راست کلیک کرده و ذخیره و یا بارگیری پیوند را بزنید

دانلود کتاب ژن تریس نوشته فرانسوا موریاک

درباره نویسنده :

فرانسوا موریاک (به فرانسه:François Mauriac) روزنامه‌نگار، نویسنده و شاعر فرانسوی و برنده جایزه ادبی نوبل سال ۱۹۵۲ یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم اروپا محسوب شده‌است. او در روز یکم سپتامبر سال ۱۹۷۰ در ۸۴ سالگی درگذشت.

فرانسوا موریاک در سال ۱۸۸۵ در بوردو از بنادر بزرگ فرانسه متولد شد، در ۱۹۳۳ به عضویت فرهنگستان کشورش درآمد، سال ۱۹۵۲ جایزه ادبی نوبل را دریافت کرد و سرانجام بعد از نزدیک به هفتاد سال نویسندگی، در اول سپتامبر سال ۱۹۷۰ در شهر پاریس از دنیا رفت. با تمام تلاشهای او در این عرصه این جمله تمسخرآمیز و نیشدار ژان کوکتو (Jean Cocteau) شاعر، نقاش، فیلمساز، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر فرانسوی دربارهٔ او تأمل‌برانگیز است که گفته بود: موریاک بیچاره! اگر بمیرد می‌توان درباره‌اش گفت همه چیز را داشته‌است، مگر همه چیز را!


کتاب ژنی تریس در سال ۱۹۲۴ نوشته شده و در همان سال چاپ شد . منتقدین ادبی ادبی معتقدند که اینت کتاب از نطر مفاهیم خلاصه ای از کلیه آثار دیگر اوست ، در این کتاب میتوان وجود اصلی و ذاتی کلیه قهرمانان دیگر او را شناخت و مهارت او را در این مبارزه ی جاودانی (عشق و جان ) بخوبی فهمید و این کتاب تنها کتابی از موریاک می باشد که باکثر زبانهای زنده دنیا ترجمه شده اسست .

با وجو اینکه (فرانسوا موریاک) شاعری ورزیده ، روزنامه نگاری ماهر ، نمایشنامه نویسی دانشمند و محققی کاردان می باشد معهذا فقط در نوشتن رمان بود که توانست نبوغ سرشار و مهارت استادانه ی خود را نشانه دهد.





 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان